کشمش تیزابی قزوین باعث افزایش بیماری تنفسی شد

کشمش می تواند حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی باشد که می تواند به جذب مایعات طبیعی بدن کمک کند این نوع فیبر نامحلول در نظر گرفته می شود زیرا آب را جذب می کند تا حجم خود را افزایش دهد.

این می تواند حجم غذا را در دستگاه گوارش افزایش دهد، حرکات روده را منظم تر کند ، و در نهایت ممکن است به رفع یبوست کمک کند.

فیبر موجود در کشمش تیزابی قزوین همچنین می تواند به حذف سموم و مواد مضر از دستگاه گوارش کمک کند یک دستگاه گوارش سالم می تواند از بیماری روده، رشد باکتری ها و ناراحتی ناشی از نفخ جلوگیری کند.

کشمش – بهداشت دهان و دندان

کشمش سرشار از کلسیم است که می تواند مینای دندان را تقویت کرده و به بازسازی مجدد آن کمک کند علاوه بر این، بور موجود در این میوه های خشک ممکن است به کاهش رشد باکتری های دهان کمک کند اسید اولئانولیک، یکی از مواد شیمیایی گیاهی موجود در کشمش، نقش کلیدی در محافظت از دندان در برابر پوسیدگی و شکنندگی دارد.

اسید اولئانولیک دارای خواص ضد میکروبی است این آنتی اکسیدان که در کشمش رایج است می تواند به مهار باکتری که عامل اصلی پوسیدگی دندان است کمک کند کشمش، با وجود چسبندگی، به سرعت از دهان خارج می شود و ممکن است در مقایسه با سایر غذاها نسبتاً کمتر روی سطوح دندان باقی بماند.

این بدان معنی است که آنها نمی توانند مینای دندان را فرسایش دهند و باعث پوسیدگی ، تغییر رنگ یا حساسیت بیش از حد آن شوند با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

کشمش – فشار خون را کاهش می دهد

اعتقاد بر این است که کشمش فشار خون را کاهش می دهد و از سلامت قلب محافظت می کند ارتباط مثبتی بین مصرف کشمش و کاهش فشار خون نشان داده شده است مواد مغذی موجود در کشمش برای حفظ سلامت کلی مفید است.

 محتوای بالای پتاسیم به کاهش تون رگ های خونی و کاهش فشار خون کمک می کند و فیبر موجود در کشمش بر روی بیوشیمی رگ های خونی تأثیر می گذارد و سفتی آنها را کاهش می دهد که به کاهش فشار خون کمک می کند.