معرفی برترین تولیدی زیره سبز در تهران

زیره را می توان به تنهایی یا در مخلوط ادویه استفاده کرد به تنهایی، ما زیره سبز در تهران را در پنیرهای خاصی مانند ادام یا گودا خواهیم یافت اغلب در ترکیب مخلوط ادویه جات مانند گارام ماسالا (مخلوط ادویه های شمال هند)، راس الحانوت (مخلوط ادویه های مراکش و الجزایر) یا ماساله و کاری (مخلوط ادویه های کریول) استفاده می شود.

کاری اغلب برای طعم دادن به گوشت و ماهی استفاده می شود، زیرا به کاهش بوهای قوی کمک می کند می توانید زیره را به غذاهایی مانند کوسکوس، تاجین، سوپ، کاری یا غذاهایی که بر پایه کلم قرار دارند اضافه کنید (طعم آن را نرم کرده و به هضم غذا کمک می کند) همچنین می توان آن را به صورت دم کرده مصرف کرد.

زیره سبز

نام لاتین زیره Cuminum cymimum است اما معمولاً به آن زیره سبز نیز می گویند چندین هزار سال است که به دلیل طعم و مزه و خواص دارویی آن در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

طعم، قیمت و حضور گسترده آن در تجارت، استفاده از آن را بسیار آسان و ارزان می کند دانه های آن سرشار از فلاونوئیدها است و به طور گسترده ای برای تولید اسانس حاصل از تقطیر با آب استفاده می شود.

در میان فواید مصرف منظم زیره، فواید آن در وهله اول برای تسهیل هضم است، اما تنها آنها نیستند تمام مزایای آن را در اینجا کشف کنید.

ادویه ای که به غذاها طعم می دهد، این گیاه دارویی در مصر باستان بسیار محبوب بود، زیره برای درمان بیماری های گوارشی و تنفسی و همچنین برای درمان پوسیدگی دندان تجویز می شد.

زیره در عهد عتیق ذکر شده است و در قرون وسطی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد از زمان توسعه مولکول های مصنوعی، استفاده دارویی از آن کاهش یافته است با این حال، پیروان طب گیاهی برای بهره مندی از فواید آن، آن را به طور مرتب مصرف می کنند.

زیره و فواید آن
زیره مانند عموزاده های نزدیک خود، زیره سیاه، Carum carvi یا زیره سیاه و بادیان سبز، Pimpinella anisum، از خانواده Apiaceae است، ضمن از بین بردن اسپاسم روده، نفخ و نفخ را درمان می کند. به طور موثر هضم غذا را تحریک می کند.

گیاه‌پزشکان هندی زیره را برای مقابله با بی‌خوابی، سرماخوردگی و کاهش تب تجویز می‌کنند دانه های آن همچنین شیردهی را تحریک می کند، نقشی که با دانه های رازیانه دارد.