دستگیری خیاطی که کت بلند مردانه را چند برابر قیمت هودی می فروخت!

اگر والدین یک نوجوان (یا شاید یک پیش از نوجوانی) هستید، احتمالاً متوجه خواهید شد که در این مقاله چه چیزی در پیش است. یک پسر 15 ساله که در میانه این تابستان گرم، هودهای آستین بلند می پوشد.

من کمی در مورد گرما می دانم بنابراین این مشاهده برای مدتی مرا آزار می دهد. تصمیم گرفتم از کنجکاوی و آموزش علمی خود استفاده کنم تا بررسی کنم که آیا دلیل علمی پشت چرایی پوشیدن کت بلند مردانه در گرمای تابستان وجود دارد یا خیر.

برای زمینه، آب و هوا در حال گرم شدن است و تابستان‌ها احتمالاً گرم‌تر می‌شوند. من یک قطعه در فوربس نوشتم که توضیح می دهد چگونه توزیع دما تغییر کرده است.

قیمت هودی تحت تاثیر میزان گرمای شدید از چند دهه پیش امروز به طور فزاینده ای در حال تغییر است. بخش‌هایی از اروپا اخیراً مانند بخش‌هایی از شمال غربی اقیانوس آرام ایالات متحده، گرما را «اولین بار در نوع خود در دوران ثبت رکورد» تجربه کردند

اداره هواشناسی جوی پیش‌بینی می‌کند که اکثر مناطق کشور در بیشتر ماه های تابستان دماهای «بالاتر از نرمال» را تجربه خواهند کرد، همانطور که در مورد قیمت هودی دخترانه زمستانی در سراسر کشور جلسات خود را آغاز می‌کنند. با این حال، گمان می‌کنم که گرما جلوی هودی‌ها را نخواهد گرفت.

من اخیراً در صفحه توییتر خود در این مورد توییت کردم، و بسیاری از مردم با صدای بلند به صدا در آمدند. من رئیس سابق انجمن هواشناسی آمریکا و یک دانشمند آب و هوا هستم.

به عنوان یک دانشمند، اولین تمایل من این بود که آنچه را که در آنجا وجود دارد کشف کنم. اولین ایستگاه من یک مجله علمی نبود و باید توجه داشت که الگوی جیب هودی باعث ایجاد فضای بیشتری در لباس می شود.

این مقاله ای از یان لکلیتنر بود با عنوان: «به افرادی که در تابستان هود می پوشند دست بردارید.» وی در ادامه دلایل متعددی از جمله:

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش عامل سرطان
زره در برابر پشه های مزاحم
جیب های بیشتر
نگرانی از تصویر بدن

صادقانه بگویم، همه اینها برای من منطقی است. پسر خودم حتی می گوید در بعضی از کلاس های درسش سرد است. توضیحی که واقعاً توجه من را جلب کرد با بسیاری از توضیحات توییت مطابقت داشت.

لکلیتنر می‌نویسد: «هودی‌ها چیزی بیش از راحتی فیزیکی را فراهم می‌کنند. آن‌ها آسایش عاطفی را نیز به کار می‌گیرند، شبیه به پتوی سنگین.»

 

  • منابع:
  1. Is There Science Behind Why Teens Wear Hoodies In Summer Heat?
  • تبلیغات:
  1. با فراگیری هوش اقتصادی زندگی مرفه را تجربه کنید!
  2. ماست دلیل طول عمر مردم قفقاز و بلغارستان!
  3. خرسی که با ژل رویال برای خود لباس درست کرد
  4. کشف مجسمه در اعماق اقیانوس آرام!