در چین از گردو خارجی به جای تخمه مرغ در پخت نان استفاده می شود

مردم اغلب از گردو خارجی به عنوان «غذای مغز» یاد می کنند، زیرا گردو شبیه گردو است. چندین مطالعه ثابت می کند که مصرف منظم گردو عملکرد مغز را بهبود می بخشد. گردو به راحتی به رژیم غذایی اضافه می شود و از نظر مواد مغذی بسیار غنی است. آنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، روی و منیزیم هستند.

این آجیل های درختی سدیم کمی دارند، بدون کلسترول هستند و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 خوب هستند. علاوه بر این، مردم در اواخر 700 قبل از میلاد گردو را به عنوان “آجیل سلطنتی” می دانستند. در آن زمان فقط برای خانواده سلطنتی بود. از آنجایی که منشأ گردو در ایران است، به گردو ایرانی معروف است.

گردو

حقایق تغذیه ای گردو
گردو حاوی 65 درصد چربی و 15 درصد پروتئین است. از آنجایی که آجیل درختی است، محتوای کربوهیدرات ناچیزی دارد. کربوهیدرات موجود در گردو در درجه اول به دلیل محتوای فیبر آن است.

ارزش غذایی 30 گرم گردو به شرح زیر است:

کالری – 185
آب – 4٪
پروتئین – 4.3 گرم
کربوهیدرات – 3.9 گرم
شکر – 0.7 گرم
فیبر – 1.9 گرم
چربی – 18.5 گرم
فواید ثابت شده گردو برای سلامتی
به کاهش وزن کمک می کند
گردو دارای فیبر، پروتئین، امگا 3 و امگا 6 بالایی است. این مواد مغذی با هم به عنوان سرکوب کننده اشتها عمل می کنند. علاوه بر این، گردو عایق سمت راست مغز را تحریک می کند که مقدار پپتید YY (PYY) را افزایش می دهد، هورمونی که سیری را افزایش می دهد و باعث می شود معده برای مدت طولانی تری احساس سیری کند.

یک مطالعه نشان می دهد که رژیم غذایی ناشی از گردو باعث کاهش وزن بهتر نسبت به سایر رژیم های غذایی انرژی می شود. گنجاندن گردو در رژیم غذایی روزانه نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه ممکن است به مدیریت وزن نیز کمک کند.