تولید جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه که قابلیت تحمل شعله را دارد!

و همانطور که مقامات و حامیان زباله صفر از مصرف کنندگان خواسته اند هنگام بازدید از غرفه های مواد غذایی مورد علاقه خود ظرف یکبار مصرف میوه خود را بیاورند، اکثر مردم استفاده از ظروف یکبار مصرف ارائه شده توسط مشاغل را راحت تر می دانند.

اما این ظروف دقیقا از چه چیزی ساخته شده اند، آیا برای انواع مواد غذایی مناسب هستند و آیا استفاده مجدد از آنها بی خطر است؟ سری اصلی وب Talking Point CNA Insider به دنبال پاسخ از داروشناس و سم شناس هنری لئونگ است.

در ظرف من چیست؟
لئونگ گفت: ظروف یکبار مصرف مواد غذایی در تولیدی ظروف پلاستیکی معمولاً از رزین های پلاستیکی مخلوط شده با برخی مواد افزودنی ساخته می شوند. افزودنی ها مواد شیمیایی هستند که می توانند عملکرد پلاستیک را با انعطاف پذیری بیشتر یا ظاهر فیزیکی آن بهبود بخشند.

مدرس ارشد و متخصص ارشد دانشکده علوم کاربردی پلی‌تکنیک نانیانگ افزود: «برخی از این افزودنی‌ها در صورتی اضافه می‌شوند که جعبه یکبار مصرف برای نگهداری مواد غذایی با دمای بالا طراحی شده باشد».

در مورد ماده اصلی بطری پلاستیکی، کد شناسایی رزین در پایین برخی از ظروف – در وسط لوگوی بازیافت – به شما امکان می‌دهد بدانید که چه نوع پلاستیکی است در اینجا معنی اعداد آمده است:

کد 1: پلی اتیلن ترفتالات (PET)
کد 2: پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)
کد 3: پلی وینیل کلراید (PVC)
کد 4: پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE)
کد 5: پلی پروپیلن (PP)
کد 6: پلی استایرن (PS)
کد 7: پلی کربنات (PC) و سایر پلاستیک ها

کدام نوع پلاستیک ایمن ترین است؟
بستگی به این دارد که جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه برای چه چیزی استفاده شود، مانند غذای داغ یا غذایی که باید در مایکروویو قرار گیرد. لیونگ توصیه کرد مصرف کنندگان باید پلاستیک مناسب را برای استفاده مورد نظر خود انتخاب کنند و این در مورد ظروف قابل استفاده مجدد نیز صدق می کند.

 

  • منابع:
  1. 7 things to know about using disposable plastic containers, for piping hot food or otherwise
  • تبلیغات:
  1. تغییرات اساسی در دکور منزل با کاغذ دیواری
  2. دستاورد های مهم بشری با جیوه
  3. سنجدی که در گرم ترین نقاط دنیا خشک نمی شود
  4. روش اصلی اضافه کردن ضد یخ به موتور خودرو