تهیه سرکه 3 لیتری درجه یک در شهر خمام گیلان

وقتی در مورد سرکه صحبت می کنیم، عادت داریم آن را به خصوص به سس برخی غذاها و سالادها مرتبط کنیم.

در حقیقت، سرکه 3 لیتری با ویژگی های فوق العاده ای که دارد، کارکردهای بسیار دیگری نیز دارد. این یک درمان طبیعی برای مشکلات مختلف از گلودرد تا اختلالات روده است به عنوان یک محصول غیر صنعتی برای یک سری طولانی از نظافت های خانگی ارزشمند است. و آنچه از سیب می آید حتی برای کاهش وزن مفید است.

سرکه با منشأ بسیار باستانی (300 سال قبل از میلاد) علاوه بر اینکه بدون شک چاشنی گرانبهایی برای غذاهای ما است، به عنوان یک متحد مفید برای سلامتی نیز شناخته می شود زیرا به مبارزه با یک سری بیماری ها به روشی طبیعی و موثر کمک می کند در میان انواع مختلف سرکه، سرکه بالزامیک شایسته ذکر ویژه است که از سال 2001 نیز تحت عنوان حفاظت شده مبدا محافظت می شود.

سرکه از انگور سفید یا قرمز به دست می آید: محصول تخمیر آنها توسط باکتری هوازی استوباکتر است سرکه را می توان از شراب باکیفیت نیز تولید کرد که ویژگی های آن را در خود دارد. به طور معمول، سرکه در آشپزی به عنوان چاشنی استفاده می شود و به لطف طعم شدید آن تأثیر بسیار مهمی بر آنچه که ما می پزدیم دارد. انواع دیگر سرکه از ماءالشعیر، سیب، برنج، عسل و جو تهیه می شود و جدای از کاربرد آن در آشپزخانه، سرکه نه تنها برای نگهداری غذا، بلکه برای اثرات شفابخش آن و به عنوان یک داروی طبیعی در بسیاری از نظافت های خانگی ارزشمند است.

سرکه هر چه که باشد تجمع چربی را در بدن از بین می برد، همچنین به دلیل اینکه یک ادرارآور طبیعی است. همچنین به دلیل خاصیت لایه برداری و بازسازی کننده آن در درمان های زیبایی مانند پک و ماسک به طور گسترده استفاده می شود. اثر قابض آن منافذ گشاد شده را می بندد و اپیدرم را صاف می کند.
سرکه حاوی اجزای فعال زیستی متعددی است که آن را به یک آنتی اکسیدان طبیعی تبدیل می کند که می تواند با پیری سلولی و در نتیجه تمام بیماری های ناشی از آن مانند سرطان مقابله کند.
سرکه خاصیت باکتری کشی قابل توجهی دارد که از اختلالات گوارشی جلوگیری می کند، کافی است روزی چند لیوان سرکه سیب مخلوط با آب بنوشید تا به سرعت مشکل را حل کنید.