تفاوت ها و شباهت های لباس نوزادی بافتنی و کشباف

این پارچه ای است که از درهم تنیدگی یک سری حلقه از یک یا چند نخ این می تواند بافندگی ماشینی یا دست بافت باشد. دو روش اصلی ساخت پارچه های کشباف عبارتند از: تار بافی و بافتنی.

پارچه کشباف چه تفاوتی با پارچه بافته دارد؟
یک پارچه بافته از بافتن یک الیاف با الیاف دیگر به صورت ضربدری ساخته می‌شود، اما اندازه لباس بافتنی نوزاد از حلقه زدن طول‌های بلند یک نخ به هم درست می‌شوند.

فقط نخ های یک طرفه را می بینید که همه در یک جهت روی سطح پارچه کشباف حرکت می کنند. این نوع ساختار خاص باعث کشش پارچه کشباف (مشخص ترین ویژگی آن) می شود. شما می توانید دنده ها یا ستون های عمودی قابل مشاهده حلقه ها را روی سطح پارچه ببینید.

انواع مختلفی از پارچه‌های بافتنی وجود دارد که ممکن است وقتی برای خرید پارچه به فروشگاه‌های خرده‌فروشی می‌روید، شما را گیج می‌کنند – زیرا بیشتر آنها شبیه به هم هستند.

اما وقتی با دقت نگاه می کنید قهوه برای لاغری شکم و پهلو مفید است، ویژگی های متمایزی وجود دارد که این پارچه های بافتنی را متمایز می کند. برخی از رایج‌ترین نام‌های پارچه بافتنی که هنگام خرید پارچه در مغازه‌ها می‌بینید به شرح زیر است

این یک پارچه کشباف سبک تا متوسط است که با فرآیند بافتنی بافتنی ساخته شده است. این بهترین پارچه بافتنی برای ساخت لباس و تی شرت است. پرده خوبی داره همچنین در انواع الیاف مانند ژرسه پشمی، ژرسه ابریشم و غیره ساخته می شود.

می بینید که دو طرف پارچه متفاوت است. یک طرف پارچه فقط بخیه های بافتنی دارد (که شبیه دوخت های زنجیره ای یا کوک های V شکل است) و طرف دیگر آن دوخت های پفکی دارد. کشش مناسبی برای شومیز یقه کراواتی نیز دارد.

پارچه ژرسه نخی ترجیح داده می شود. این یک پارچه کشباف 4 طرفه با وزن متوسط است. پیراهن تی شرت یک پیراهن نخی با کشش 2 طرفه است. پیراهن تی‌شرت دارای پارچه‌های پارچه‌ای ابریشمی یا پارچه ابریشمی نیست. در لبه های بریده شده غلت می خورد. از این پارچه می توان برای دوخت ژاکت کش باف پشمی و تاپ استفاده کرد.

پیراهن ریون به دلیل نرمی و لطافتی که دارد مناسب طرز تهیه کیک ساده وانیلی در قابلمه یک پارچه عالی برای دوخت لباس است. معمولا کشش 4 طرفه دارد. پیراهن پیچ و تاب دار اینترلاک، پیراهن مات، پیراهن متالیک دیگر انواع موجود هستند. ترکیب پنبه، پلی، ابریشم مصنوعی پارچه ای بسیار سبک وزن ایجاد می کند.

 

  • منابع:
  1. KNIT FABRIC – 12 main types to make clothes with
  • تبلیغات:
  1. شکر در لیست اول کتاب گینس
  2. تولید انواع جوراب براساس ساختار پارچه ای!
  3. جاروبرقی که می تواند هوا را تصفیه کند!
  4. سبزیجات چلیپایی فواید با سلامتی و خواص ضد سرطانی