استفاده رشته سوپ درسا برای درمان نفخ شکم

رشته آش به عنوان یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای تاریخچه آشپزی طولانی دارد که طی سال ها تحقیق ثابت شده است که یک الگوی غذایی سالم است بیشتر رشته آش خشک در ایالات متحده با آهن، ریبوفلاوین، تیامین و اسید فولیک غنی شده است.

یک وعده 2 اونس رشته سوپ درسا (حدود 1 فنجان، پخته شده) معادل تقریباً 100 میکروگرم اسید فولیک یا 25 درصد از ارزش روزانه را تامین می کند که آن را به منبع عالی ویتامین B تبدیل می کند و منبع خوبی است آهن، حدود 10 درصد از ارزش روزانه را تامین می کند.

مشخصات منحصر به فرد به عنوان یک غذای ارزان قیمت، راحت، همه کاره و مغذی با ماندگاری طولانی، نقش مهمی را برای درست کردن آش در تامین نیازهای مغذی در سطح جهانی ایجاد می کند.

در طول سال‌ها، رشته آش  به عنوان عاملی برای مشکلات سلامتی، مانند افزایش وزن، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) شهرتی کسب نکرده است.

محبوبیت مداوم رژیم‌های کم کربوهیدرات، این باور را که خوردن ماکارونی برای سلامتی مضر است، بیشتر کرده است، اما شواهد برای حمایت از این تصورات کافی نیست.

به عنوان یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای تاریخچه آشپزی طولانی دارد که طی سال ها تحقیق ثابت شده است که یک الگوی غذایی سالم است.

رشته آش به عنوان یک غذای اصلی در نظر گرفته می‌شود و دلیل خوبی هم دارد طبق گزارش انجمن ملی  ، مصرف سرانه  آش در صدر فهرست 47 کشور مصرف کننده قرار دارد که در مجموع برای هر نفر در سال مصرف می شود آخرین آمار به وضوح نشان می دهد که آش  سراسر جهان نیز محبوب است.

اروپایی ها تقریباً چند وعده برای هر نفر در سال مصرف می کنند که آنها را در رتبه هفتم از 47 کشور جهان قرار می دهد اگرچه  رشته آش بسیار کمتر از مقدار   است که ایتالیایی ها در بشقاب خود می گذارند، اما آش هنوز هم سهم قابل توجه و مقرون به صرفه ای در رژیم غذایی ها دارد.